Wizerunek marki w rękach agencji social media

Skuteczne kreowanie wizerunku i praca nad tym, aby marce przybywało fanów na profilach społecznościowych w social media (głównie Facebook, Youtube, Twitter, Pinterest, Instagram) to zadanie dla najbardziej wyspecjalizowanej jednostki działania w świecie online, czyli agencji social media. Przykładem takich agencji jest Mondaypr. W ich ilości na mapie Polski przodują największe miasta, w tym Warszawa.

Najlepsza Agencja social media nie tylko zapozna się szczegółowo ze specyfiką działalności marki i charakterem jej klientów (target klienta jest najważniejszy w określaniu strategii online’owych), aby dopasować działania do ich potrzeb i zainteresowań, ale także zaproponuje współpracę z drugą komórką, dopełniającą wszelkie działania marketingowe firmy. Tą jednostką jest oczywiście Agencja PR, która specjalizuje się w działaniach wizerunkowych. Social media marketing to nisza, w której absolutnie niezbędne jest połączenie idealnego wyczucia wizerunkowego ze skutecznymi, sprawdzonymi i nieskomplikowanymi działaniami w social mediach.

social mediaDo dalszych zadań agencji należy stała obsługa fan pageów marki we wszystkich mediach społecznościowych przewidzianych przez strategię, pozostała kontrola social media, kontakt z fanami na fan page’u marki, stała aktualizacja nowości i wprowadzane (często z pomocą agencji reklamowej) działania promocyjne w social media. Na dalszym planie jest również dostarczane klientowi świeżych analiz działalności w online i monitorowanie aktywności fanów: bardzo ważne jest, aby ich ilość stale wzrastała (np. polubienia fan page’a marki), a poziom aktywności obecnych fanów pozostawał na tym samym, wysokim poziomie, albo wzrastał w określonym przez strategię tempie.

Niedopuszczalne jest, żeby podczas działań marketingowych w świecie online marka nagle zaczęła narzekać na spadającą ilość fanów – tego typu sytuacja to katastrofa spowodowana najczęściej złym wyborem agencji social media albo jej brakiem należytej współpracy z agencją PR.

Dodaj komentarz