Herbata pomoże w poprawie jakości snu

Dobry, odpowiednio długi sen to nie tylko sposób na lepsze samopoczucie, ale też zachowanie koncentracji, utrzymanie optymalnego poziomu metabolizmu i sprawniejsze funkcjonowanie. Osoby borykające się z problemami, chorobami lub stresem związanym z pracą często skarżą się na bezsenność i przerywany sen. Ratunkiem w takich sytuacjach nie muszą być leki — warto najpierw spróbować naturalnych metod. 

Zioła, które wspomagają spokojny sen

herbata na spokojny senNapary ziołowe od tysięcy lat stanowią sposób na różne dolegliwości zdrowotne. Ból głowy, ból brzucha, nudności czy trudności w zasypianiu można załagodzić dzięki odpowiednio dobranym herbatom ziołowym. Mogą być suplementem zróżnicowanej diety dzięki dobroczynnym właściwościom dla organizmu oraz braku skutków ubocznych. Herbata na spokojny sen najczęściej jest sporządzona z rumianku, kozłka lekarskiego, lawendy bądź melisy. Za właściwości uspokajające rumianku odpowiada w szczególności przeciwutleniacz zwany apigeniną, który wiąże się z receptorami w mózgu, przez co wpływa na redukcję lęku i wsparcie lepszego snu. Kozłek lekarski, potocznie znany jako waleriana to alternatywa dla leków na ból głowy i uspokojenie. Jest jednym z najpopularniejszych środków nasennych. Herbata z waleriany powstaje poprzez wykorzystanie korzenia rośliny, suszenie go i zaperzanie. Czynnikiem, który stoi za zwiększeniem poczucia senności przez walerianę jest prawdopodobnie podwyższenie poziomu pewnego neuroprzekaźnika — kwasu gamma-aminomasłowego (GABA).

Warto podkreślić, że napary ziołowe na każdego mogą działać w odmienny sposób. Aby uzyskać oczekiwany efekt, należy pić zioła nasenne regularnie o podobnych porach. W celu wspomożenia lepszego snu warto również wieczorami unikać światła niebieskiego z ekranów, spożywać lekkie posiłki na kolacje i wyciszyć się na co najmniej godzinę przed snem.